VAS “Latvijas dzelzceļš” izsludina atklātu konkursu uz vakanto valdes priekšsēdētāja/-as amatu.
VAS “Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. VAS „Latvijas dzelzceļš” pārvalda dzelzceļa infrastruktūru (dzelzceļa infrastruktūras ekspluatācija, uzturēšana, attīstība) un sniedz publiskās lietošanas dzelzceļa minimālo piekļuves pakalpojumu kompleksu, un piekļuvi publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai, kas savieno dzelzceļa infrastruktūru ar apkalpes vietām, kravas vagonu apstrādes, vagonu tehniskās apkopes un apskates pakalpojumus, elektroenerģijas sadales un tirdzniecības pakalpojumus, nomas pakalpojumus, informācijas tehnoloģiju pakalpojumus, elektronisko sakaru pakalpojumus, kā arī principāla pakalpojumus.
Vairāk informācijas mājaslapā: www.ldz.lv/
Valdes priekšsēdētāja /-as amata kandidātiem/-ēm nepieciešamās zināšanas, pieredze un kompetences:
Obligātās prasības:
- atbilstība Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 31.panta ceturtās daļas noteiktajām prasībām;
- atbilstība un piekrišana ievērot likuma „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 6. panta un 7.panta ceturtā daļā noteiktos valsts amatpersonas amata savienošanas ierobežojumus, 8.un 81.pantā noteikto valsts amatpersonas amata savienošanas ierobežojumu izpildes kārtību un novērst citas iespējamās interešu konflikta situācijas, ja tiks ievēlēts valdes priekšsēdētāja amatā;
- piekrišana valsts amatpersonas statusam un tam noteiktajiem ierobežojumiem;
- atbilstība likuma “Par valsts noslēpumu” 9.panta prasībām (pienākumu izpilde saistīta ar pielaidi valsts noslēpumam, kandidātam jāatbilst prasībām speciālās atļaujas pieejai valsts noslēpumam saņemšanai);
- valsts valodas zināšanas valdes priekšsēdētāja uzdevumu profesionālai izpildei nepieciešamā apjomā (C1 līmenī), angļu valodas zināšanas atbilstoši Eiropas kopīgajām nostādnēm valodu apguvei ne zemākas par B2 līmeni;
- akadēmiskā augstākā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība atbilstoši kompetences jomai (inženierzinātnē, vadībzinībās, ekonomikā, finansēs transporta/loģistikas vai citā pielīdzināmā jomā);
- nevainojama reputācija, kas nozīmē, ka nav iemesla pamatotām šaubām par personas nevainojamu reputāciju un nav pierādījumu, kas liecinātu par pretējo;
- vismaz triju gadu darba pieredze valdes locekļa vai līdzvērtīgā vadošā amatā (kapitālsabiedrības valdes loceklis vai kapitālsabiedrības padomes loceklis, vidējas vai lielas iestādes vadītājs, vadītāja vietnieks vai cits augstākā līmeņa vadības amats, kas tieši pakļauts uzņēmuma vadītājam vai valdei), kas nodrošina valdes priekšsēdētāja amata uzdevumu izpildei nepieciešamās kompetences un zināšanas, ar valdes priekšsēdētāja atbildības jomām saistītā amata pienākumu profesionālai izpildei.
Vēlamās prasības darba pieredzei, izpratnei un zināšanām:
- iepriekšēja pieredze darbā ar liela apjoma (≥ 5 milj. EUR) investīciju programmu un/vai projektu vadīšanā vai pārraudzībā, vēlams ar Eiropas Savienības finanšu instrumentu izmantošanu (CV norādīts)
- iepriekšēja sekmīga pieredze pārstāvēt un prezentēt uzņēmuma viedokli un sadarboties ar iesaistītajām pusēm;
- nepieciešama pierādāma iepriekšēja pieredze pārmaiņu procesu vadīšanā un/vai pārraudzībā (CV norādīti konkrēti piemēri);
- vēlama pieredze valdes vai padomes darbā vidējā vai lielā uzņēmumā (CV norādīts);
- izpratne par risku vadības procesiem un iekšējās kontroles sistēmām;
- izpratne par VAS “Latvijas dzelzceļš” komercdarbības jomu un nozari (jautājumiem, kas saistīti ar infrastruktūras pārvaldību, tranzītu un loģistiku);
- zināšanas par valsts kapitālsabiedrību darbību un to pārvaldi, labas korporatīvās pārvaldības principiem un iesaistīto pušu vadību.
Vadības kompetences:
- stratēģiskais redzējums;
- orientācija uz rezultātu sasniegšanu;
- pārmaiņu vadīšana;
- lēmumu pieņemšana un atbildība;
- komandas vadīšana
Valdes priekšsēdētāja mēneša atlīdzību nosaka atbilstoši Ministru kabineta 2020.gada 4. februāra noteikumiem Nr. 63 “Noteikumi par publiskas personas kapitālsabiedrību un publiski privāto kapitālsabiedrību valdes un padomes locekļu skaitu, kā arī valdes un padomes locekļu mēneša atlīdzības maksimālo apmēru”.
Mēneša atlīdzība (bruto): 12 000 EUR
VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētāja amata kandidātu personāla atlases un novērtēšanas process sastāvēs no trim kārtām, un to īstenos atlases konkursa nominācijas komisija un personāla atlases kompānija SIA “Fontes Executive Search”.
Kandidāti, kas tiks virzīti otrajai kārtai, tiks aicināti ne vēlāk kā piecu dienu laikā iesniegt sagatavotu prezentāciju par nominācijas komisijas noteikto tēmu (prezentācijas ilgums – ne vairāk kā 15 minūtes).
Ja vēlaties piedalīties konkursā, lūdzam līdz 2024.gada 19. decembrim iesniegt pieteikuma dokumentus ar norādi: “Pieteikums VAS “Latvijas dzelzceļš” Valdes priekšsēdētāja amatam” elektroniski, nosūtot uz e-pasta adresi: [email protected] .
Kandidātus lūdzam iesniegt šādus pieteikuma dokumentus:
- motivētu pieteikumu (iekļaujot informāciju, kas apliecina sludinājumā norādītās pieredzes un prasmju esamību);
- Curriculum Vitae (CV) (iesniegt speciāli sagatavotajā formā): CV_ forma;
- valdes priekšsēdētāja amata kandidāta atbilstības apliecinājumu (iesniegt speciāli sagatavotajā apliecinājuma formā: VP_ apliecinājums _ forma;
- augstāko izglītību apliecinoša dokumenta kopijas. Ja ārzemēs iegūta izglītība, tad izziņa no Augstākās izglītības centra par izglītības pielīdzināšanu;
- ja izglītība nav iegūta latviešu valodā un vērtējums nav norādīts CV, valsts valodas prasmi apliecinoša dokumenta kopija.
Pieteikuma dokumenti jāiesniedz parakstīti ar drošu elektronisko parakstu.
Informējam, ka intervijas var tikt organizētas gan klātienē, gan attālināti.
Kontakti jautājumiem: [email protected]
Piesakoties amata vakancei, pretendents apliecina, ka sniegtie dati ir patiesi un piekrīt, ka personāla atlases kompānija SIA “Fontes Executive Search” un VAS “Latvijas dzelzceļš” veiks šo datu apstrādi darbā iekārtošanās nolūkā. Iesniegtos datus uzglabāsim VAS “Latvijas dzelzceļš” ierobežotas piekļuves vietnē 5 gadus pēc konkursa beigām ar mērķi nodrošināt savu tiesību aizsardzību. Pēc pretendenta pieprasījuma, personas dati var tikt dzēsti jebkurā brīdī, sūtot informāciju uz e-pastu – [email protected] , ja vien tiesību normas nenosaka citādi.